Bitte melden Sie sich an

Registrieren Sie Sich als Premium-Mitglied, um Vorträge herunterzuladen.

  • 100% Rabatt auf alle Club-Events und Kongresse
  • Download der Vortragsunterlagen aller Veranstaltungen
  • Zugriff auf Fotogalerie aller Veranstaltungen
Sie sind noch kein Mitglied?

Dann registrieren Sie sich jetzt:

Jetzt Mitglied werden
Sie sind bereits Mitglied oder waren Teilnehmer?

Bitte loggen Sie sich ein:

Jetzt einloggen
Jetzt Mitglied werden
Events
BANKINGCLUB-Webinar

Using PSD2-Compliant QWACs for better Transparency, Accountability, and Authentication

22.05.2019

Beschreibung

The goal of the webinar is to present how banks should approach the new law governing transactions in the EU – Revised Payment Services Directive (PSD2). It will introduce PSD2-compliant Qualified Website Authentication Certificate (QWACs) that are meant to bring greater transparency, accountability, and authentication to users in the EU marketplace.

The impending need for PSD2-compliant SSL Certificates stems from the PSD2 open banking initiative that will impact banking customers within the European Union (EU) when it takes effect on September 14, 2019 enabling consumers to get access to account aggregation, or Account Information Service Providers (AISPs) enables open data interchange between financial services organizations. As of January 2018, European banks must provide access to customer information ex: account balances and details to AISPs. Banks must also expose customer information and payments services to Payment Service Providers (PSPs). QWACs will be required to secure the open APIs used for transferring private data between a financial institution and a third-party service provider used when making a payment or transferring money.

Agenda:

  • Introduction to PSD2 regulation requirements and opportunities
  • QWAC certificates and PSD2 Certificates (Overview, Use cases, Benefits)
  • The process of creating and delivering the test certificates

The webinar will be hosted by Chris BaileyVP Strategy & Business Development, ECS, Entrust Datacard

  • Industry veteran since 1998
  • Co-creator of DV and EV certificate types
  • Founding member of CA/Browser Forum
  • Founding member of CA Security Council (CASC)
  • Co-founder and CTO, GeoTrust (purchased by VeriSign now Digicert)
  • Co-founder and CEO, AffirmTrust (purchased by Trend Micro)
  • MBA in Finance and Strategy, Emory University, BS Finance, Insurance and Economic Security, University of South Carolina.

Veranstaltung teilen

Partnerschaften

Entrust Datacard Certificate Solutions

Referenten

Philipp Scherber Redakteur BANKINGCLUB GmbH
Zum Profil
Chris Bailey VP Strategy & Business Development Entrust Datacard
Zum Profil
Daniel Kinlock Senior Sales Executive SSL – DACH Entrust Datacard
Zum Profil
SbthR EmRVFCOy TARGOBANK Commercial Finance
qyDhNIvq pBbwqd Deutsche Bank AG
uqMqBQjNz WLQn Cisco Systems
kcpLGlc lUcw Süd-West-Kreditbank Finanzierung GmbH
DzimYVW zfPKnF uRVAF Swisscom AG
WDbw YltzYzsEM VR Payment GmbH
Jetzt Mitglied werden

Die vollständige Teilnehmerliste des Events ist nur für registrierte Mitglieder im eingeloggten Zustand sichtbar.

Jetzt einloggen oder als Premium-Mitglied registrieren.

Programm

Mittwoch, 22.05.2019

  • 10:00

    Welcome

  • 10:10

    Using PSD2-Compliant QWACs for better Transparency, Accountability, and Authentication

    • Chris Bailey
      VP Strategy & Business Development
      Entrust Datacard
    • Daniel Kinlock
      Senior Sales Executive SSL – DACH
      Entrust Datacard
  • 10:40

    open question and answer session

  • 10:50

    End of the webinar

So funktioniert es

1. Zugang

Vor dem Event erhalten Sie per Mail einen Link und einen Code. Diese Mail ist Voraussetzung für die Teilnahme.

2. Login

Auf der Seite tragen Sie Ihren Namen und den Code aus der Mail ein. Die Einwahl ist 15 Minuten vor dem Event möglich.

3. Start

Zu Beginn des Webinars wählen Sie sich einfach über die mitgeteilte Telefonnummer und die PIN in die laufende Konferenz ein.

Technische Details

Nach Ihrer Anmeldung erhalten Sie alle Informationen. Einwahldaten versenden wir einen bis zwei Tage vor dem Webinar per Mail an Sie.

Anforderungen:

  • Das Audiosignal erfolgt per Telefon
  • Für das Videosignal genügt ein einfacher Internetzugang
  • Keine Softwareinstallation notwendig

Mit Ihrer Anmeldung stimmen Sie einer möglichen Aufzeichnung des Webinars zu.

Sind noch Fragen offen?

Wir beraten Sie gerne und helfen Ihnen bei Ihren Fragen. Kontaktieren Sie unseren freundlichen Support.

Service-Hotline

+49 221/99 50 91 0